4 лесни стъпки, за да осъществите вашата Facebook маркетинг стратегия
Какво ви е необходимо за да започнете:
- Добър, разбираем и функционален уебсайт – той трябва да е професионално направен и да информира вашите потенциални клиенти какво можете да им предложите
- „Жива“, поддържана страница във Фейсбук, където регулярно да се публикува интересна и полезна информация.
Ето и 4-те стъпки, които са необходими за осъществяването на вашата Facebook маркетингова стратегия:
1. Поставете си цели
Всяка стратегия започва с поставянето на цели. Тъй като Facebook е комуникационен канал целите имат качествено измерение. От своя страна това косвено подпомага общите маркетингови цели като увеличаване на продажбите например
Имайте предвид някой от следните цели при съставянето на вашия план:
– да увеличите цялостното представяне на вашия бизнес пред таргетираната аудитория и познаваемостта на продуктите и услугите, които предлагате. Тази цел малко трудно може да се измери, но да речем, че можете да си представи под формата на нови харесвания на страницата. Поставете си постижими цели – примерно 500 нови харесвания за следващите 3 месеца
– да създадете лоялна и ангажирана аудитория. Тази цел може да бъде измерена чрез метриката във Фейсбук – „хората говорят за“ (PTAT). Обикновено, за да правят бизнес с вас хората искат да бъдат информирани и да имат доверие. Изграждането на ангажирана аудитория подпомага установяването на доверие между вас и вашата аудитория
– да утвърдите авторитета си и да покажете вашите знания – Facebook дава отлична възможност да покажете вашата работа и задълбочени познания по това, с което се занимавате. Споделяйте важна и интересна информация за аудиторията под различна форма – снимки, линкове, клипове
– да съберете потенциални контакти за разпространение на промоционални предложения – Пример за такава опция е opt-in box (кутия с полета, където потребителите, които се интересуват от продуктите и услугите на фирмата, попълват своите контакти (тоест доброволно поискани маркетингови съобщения)). В интернет можете да намерите много примерни варианти на opt-in box
– да генерирате продажби – може да бъде предизвикателство, но все пак, можете да използвате специален линк, който да се проследи с Google Analytics
2. Направете проучване
– идентифицирайте аудиторията си и проучете каква е тя на конкурентните страници. Когато кликнете върху бутона „Likes“ на всяка една страница ви се показват демографски статистики като възрастта на най-голямата група от хора, които са активни в страницата и локацията, където се намират
– вижте това, което работи при конкурентните страници – каква информация публикуват, какво харесват хората най-много, от какво се интересуват и кое ги кара най-много да взимат активно участие, чрез харесвания, коментари и споделяния.
– запознайте се с последните техники. Винаги се интересувайте от новите неща за ангажиране на аудиторията, за да бъдете в крак с вашите конкуренти и да предлагате интересни неща за аудиторията
3. Направете си план за действие
След като сте си поставили целите и имате достатъчно информация е време да си направите план как да ги постигнете. Много е важно да бъдете постоянни и концентрирани, затова можете да използвате следния пример:
Календар за постовете през седмицата /примерен вариант/
Понеделник – нещо вдъхновяващо
Вторник – хумор
Сряда – въпросът на деня
Четвъртък – оферта или промоционално предложение
Петък – петъчни полезни съвети
Разбира се, това е съвсем примерно казано. Информацията, която ще публикувате и нейният ред зависи от спецификата на вашия бизнес. Важно е постоянството.
Календар на вашите активности през деня /примерен вариант/
Търсене на материали за пост – 10 мин., от …. до … ч
Публикуване на пост – 2 минути, от …. до … ч.
Преглеждане на публикациите и отговаряне на потребители 5 мин., 3 пъти на ден
Премахване на спам – 5 мин., от …. до …. ч.
Преглеждане на статистиките – 5 мин. на ден, от … до … ч. и т.н.
4. Измерете резултатите
Отделете време за статистиките, които предоставя Facebook, за да проследите вашия прогрес. Разберете, кои постове се харесват най-много и кое съдържание е най-интересно за аудиторията. Ето и някой от най-важните метрики за проследяване на поставените цели:
– Fan Reach (Колко хора са харесали страницата)
-Organic Reach (До колко хора е достигнало определено съдържание – фенове и нефенове на страницата)
– Engagement – (Хората, които харесват, коментират, споделят постове, снимки, клипове)
– People Talk About – (Част от Engagement metric)
Надяваме се, че информацията е била полезна, а по-подробно за метриките във Facebook ще говорим в следващия пост
Сподели:
Последвайте ни:
Recent Posts
- 25 + Creative Social Media Content Ideas to keep your audience engaged
- 10 Effective Ways to Improve Your Google Maps Visibility and Attract More Local Customers
- How to Set Up and Optimize your Google My Business Account. Step-by-Step Guide
- The Power of a Well-Optimized Google Business Profile
- 30+ Powerful ChatGPT Prompts to Elevate Your Business
Коментар