Как да определя маркетинговия бюджет за рекламна кампания?

Много често компаниите определят маркетинговия си бюджет  за година като процент от продажбите.  А, за всяка рекламна кампания бюджетът се определя спрямо предходната, като се оптимизира, за по-добри резултати, но ако досега не сте правили рекламни кампании и не знаете от къде да започнете и какви пари да отделите, тези 6 стъпки ще ви помогнат да съставите вашия бюджет.

6 стъпки за съставяне на бюджет за рекламна кампания:

  1. Първото нещо, което трябва да направим е да определим целевата ни гпура или хората, на които искаме да представим нашия продукт/услуга. Техните характеристики могат да бъдат разнообразни – мъже, жени, деца, на определена възраст, живеещи на определено място, активни, пасивни, любознателни, с определен социален статус, материално положение, образование и т.н. Ние трябва точно и ясно да дефинирама хората, към които искаме да се насочим.
  1. Следващата стъпка е да разберем къде можем да открием набелязаната аудитория – в къщи пред телевизора, пред компютъра (в социалните мрежи, форумите), слушащи радио, в магазините,  в офисите, университетите, на определени събития, четящи вестници и специализирана литература, участващи в сдружения, камари и т.н и т.н.
  1. След като сме разбрали къде са хората, които търсим е време да изберем и как ще се свържем с тях – кои комуникационни канали да изберем. Те като цяло се разделят на две основни групи – ATL (телевизия, радио, печатна реклама, външна реклама, интернет) и BTL (директен маркетинг, брошури, постери, презентации, семплинги и всякакъв вид PR събития). Трябва да изберем канал, който най-добре отговаря на характеристиките на нашата аудитория, затова е много важно тя да е точно дефинирана
  1. Осведомяваме се за рекламните тарифи на избраните канали. В повечето случаи рекламната кампания включва повече от един комуникационен канал. Например – социални мрежи (интернет) и организиране на специално събитие или телевизия, радио и външна реклама и т.н. Ние можем директно да се свържем с комуникационните канала, за да разберем техните рекламни тарифи или да използваме рекламни агенции, маркетингови агенции, медийни агенции, които дори ще ни дадат отстъпка за реализирания обем
  1. Вече сме избрали комуникационните канали, разбрали сме техните рекламни тарифи и сега трябва да си направим план. Много често успехът на една кампания зависи от нейното планиране – къде, кога, колко и затова е добре да го прави специалист, но ако не разполагаме с такъв можем и сами да го направим. Трябва да изработим график за месец, два или най-много три, в които активно ще рекламираме нашия продукт. В този график ще са включени комуникационните канали, които сме избрали, в кои дни/часове ще се рекламираме, по колко пъти и съответната цена
  1. Не трябва да забравяме, че след като сме направили планирането за нашата рекламна кампания, трябва да отделим средства и за творческата концепция, тоест начина по който ще поднесем информацията към нашите потребители. Някой трябва да измисли точните рекламни изречения и визии. Ако услугите на рекламните агенции ви се струват скъпи, можете спокойно да наемете фрилансер дизайнер, който би могъл да бъде и доста по-гъвкав, но никога не правете компромиси с качеството на креативността, за сметка на по-ниския бюджет, защото рискувате да похарчите определени средства и посланието ви да остане неразбрано.

Ако имате въпроси, моля свържете се с нас. С удоволствие ще ви помогнем.

Сподели:

Коментар