Цветовете: Какво казват бранд цветовете за вашия бизнес

Много специалисти съветват при избора на цвят за вашия бранд да бъдете много внимателни, за да успеете да привлечете вниманието на потребителите от една страна и за да можете да изразите същността на вашата компания, от друга. Изследванията показват, че различните цветове провокират различни реакции у хората. Затова е важно да знаете какво показват цветовете и как те влияят.

Факти:

  1. Цветът е първото нещо, на което потребителите обръщат внимание във вашето лого
  2. Цветът повишава разознаваемостта на бранда до 80%
  3. Изследванията показват, че цветът на даден продукт въздейства на потребителите  при вземането на решение за покупка между 60 и 80%
  4. Цветните реклами се четат с  42% повече от черно белите реклами
  5. Цветовете могат да подобрят четимостта на дадено издание с 40%
  6. Цветовете влияят върху подобряване на ученето от 55 до 78%
  7. Цветовете могат да подобрят разбираемостта на дадено послание с 73%

Реакциите на потребителите спрямо цветовете:

Като цяло цветовете могат да се разделят на 2 основникатегории – топли цветове и студени цветове. Топлите цветове се асоциират с енергията, а студените по-скоро със спокойствие и сигурност.

Червен:  Чевеното поражда пламенни и дълбоки, интуитивни чувства. Това е цветът, който учестява пулса, прави дишането по-бързо и активира хипофизната жлеза
Основни характеристики – топъл:
- агресивен
- енергичен
- провокативен
- привличащ вниманието

Лилав: Лилавият цвят е изискан и мистериозен. Неговото богатство има нещо общо с царското достойнство и елегантността, които можем да открием дълбоко в нас.
Основни характеристики – студен:
- величественост
- изисканост
- носталгия
- тайственост
- духовност

Син: Синьото е най-разпространения цвят при брандовете. Смята се, че той предразполага хората към спокойствие, напомнящ на хората за морето и небето
Основни харектеристики – студен:
- стабилен, сигурен, заслужаващ доверие
- сигурност
- отговорност
- на който може да се разчита

Зелен: Този цвят е синоним на спокойствие, свежест и здраве. Тъмно зеленото се асоциира с богатството и изобилието, докато по светло зеленото със спокойствието
Основни характеристики – студен:
- благополучие
- здраве
- престиж
- спокойствие

Жълт: Поради това, че жълтото се асоциира със слънцето, провокира в хората надежда и оптимизъм. Стимулира креативността и енергията и неговото ярко излъчване е особено полезно за привличане на вниманието на клиентите.
Основни харектеристики – топъл
- положителност
- светлина
- топлота
- мотивация
- креативност

Оранжев:  Оранжевото комбинира яркостта  на жълтото с  енергията и дързостта на червеното и прави цвета изпълнен с живот и ентусиазъм
Основни харектеристики – топъл:
- жизненост
- закачливост
- шеговитост
- темпераментен
- бликащ от енергия

Кафяв: Кафявото изразява земната простота, както и силата и стабилността. Все пак този цвят трябва да се използва внимателно, защото много хора го асоциират с мръсотията.
Основни харектеристики – студен:
- земен
- естествен
- стабилен
- опростен

Черен:  Черното се използва от компании, които искат да покажат своята класа. Често се използва са скъпи и луксозни стоки
Основни харектеристики – топъл:
- престиж
- стойност
- винаги е модерен
- изтънченост
- класа

Бял: Белият чвят е символ на чистотата, непорочността. Популярен избор е за услуги свързани със здравеопазването или детски организации
Основни характеристики – студен:
- чистота
- благородство
- мекота

Сподели:

Коментар