Много специалисти съветват при избора на цвят за вашия бранд да бъдете много внимателни, за да успеете да привлечете вниманието на потребителите от една страна и за да можете да изразите същността на вашата компания, от друга. Изследванията показват, че различните цветове провокират различни реакции у хората. Затова е важно да знаете какво показват цветовете и как те влияят.
Факти:
- Цветът е първото нещо, на което потребителите обръщат внимание във вашето лого
- Цветът повишава разознаваемостта на бранда до 80%
- Изследванията показват, че цветът на даден продукт въздейства на потребителите при вземането на решение за покупка между 60 и 80%
- Цветните реклами се четат с 42% повече от черно белите реклами
- Цветовете могат да подобрят четимостта на дадено издание с 40%
- Цветовете влияят върху подобряване на ученето от 55 до 78%
- Цветовете могат да подобрят разбираемостта на дадено послание с 73%
Реакциите на потребителите спрямо цветовете:
Като цяло цветовете могат да се разделят на 2 основникатегории – топли цветове и студени цветове. Топлите цветове се асоциират с енергията, а студените по-скоро със спокойствие и сигурност.
Червен: Чевеното поражда пламенни и дълбоки, интуитивни чувства. Това е цветът, който учестява пулса, прави дишането по-бързо и активира хипофизната жлеза
Основни характеристики – топъл:
- агресивен
- енергичен
- провокативен
- привличащ вниманието
Лилав: Лилавият цвят е изискан и мистериозен. Неговото богатство има нещо общо с царското достойнство и елегантността, които можем да открием дълбоко в нас.
Основни характеристики – студен:
- величественост
- изисканост
- носталгия
- тайственост
- духовност
Син: Синьото е най-разпространения цвят при брандовете. Смята се, че той предразполага хората към спокойствие, напомнящ на хората за морето и небето
Основни харектеристики – студен:
- стабилен, сигурен, заслужаващ доверие
- сигурност
- отговорност
- на който може да се разчита
Зелен: Този цвят е синоним на спокойствие, свежест и здраве. Тъмно зеленото се асоциира с богатството и изобилието, докато по светло зеленото със спокойствието
Основни характеристики – студен:
- благополучие
- здраве
- престиж
- спокойствие
Жълт: Поради това, че жълтото се асоциира със слънцето, провокира в хората надежда и оптимизъм. Стимулира креативността и енергията и неговото ярко излъчване е особено полезно за привличане на вниманието на клиентите.
Основни харектеристики – топъл
- положителност
- светлина
- топлота
- мотивация
- креативност
Оранжев: Оранжевото комбинира яркостта на жълтото с енергията и дързостта на червеното и прави цвета изпълнен с живот и ентусиазъм
Основни харектеристики – топъл:
- жизненост
- закачливост
- шеговитост
- темпераментен
- бликащ от енергия
Кафяв: Кафявото изразява земната простота, както и силата и стабилността. Все пак този цвят трябва да се използва внимателно, защото много хора го асоциират с мръсотията.
Основни харектеристики – студен:
- земен
- естествен
- стабилен
- опростен
Черен: Черното се използва от компании, които искат да покажат своята класа. Често се използва са скъпи и луксозни стоки
Основни харектеристики – топъл:
- престиж
- стойност
- винаги е модерен
- изтънченост
- класа
Бял: Белият чвят е символ на чистотата, непорочността. Популярен избор е за услуги свързани със здравеопазването или детски организации
Основни характеристики – студен:
- чистота
- благородство
- мекота
Сподели:
Последвайте ни:
Recent Posts
- 7 причини, поради които страницата ви във Facebook не се развива добре
- 10 най-добри начина за използване на снимката на корицата във Facebook
- Как да определя маркетинговия бюджет за рекламна кампания?
- 4 лесни стъпки, за да осъществите вашата Facebook маркетинг стратегия
- Цветовете: Какво казват бранд цветовете за вашия бизнес
Коментар